Rewalidacja - zajęcia usprawniające » Tomatis
METODA TOMATISA
Zajęcia obejmować będą dzieci i młodzież ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum.
Na zajęcia zostaną zakwalifikowani uczniowie z:
ˇ zaburzeniami mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy)
ˇ zaburzeniami głosu (np. chrypki dziecięce)
ˇ dysleksją
ˇ trudnościami szkolnymi
ˇ zaburzeniami koncentracji
ˇ autyzmem
Terapia polegać będzie na słuchaniu odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, gdzie dźwięki podawane są drogą powietrzną oraz kostną.
Program stymulacji obejmować będzie od 60 do 120 seansów przeprowadzanych w trzech sesjach. Jeden seans to 30 minutowy blok dźwiękowy.
Pierwsza sesja obejmuje tzw. pasywną fazę terapii, w czasie której stosowana jest najczęściej muzyka gregoriańska i muzyka Mozarta, filtrowana w odpowiedni sposób
Na dalszych etapach terapii wymagany jest aktywny udział ucznia, np. czytanie.
Na zajęcia zostaną zakwalifikowani uczniowie z:
ˇ zaburzeniami mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy)
ˇ zaburzeniami głosu (np. chrypki dziecięce)
ˇ dysleksją
ˇ trudnościami szkolnymi
ˇ zaburzeniami koncentracji
ˇ autyzmem
Terapia polegać będzie na słuchaniu odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, gdzie dźwięki podawane są drogą powietrzną oraz kostną.
Program stymulacji obejmować będzie od 60 do 120 seansów przeprowadzanych w trzech sesjach. Jeden seans to 30 minutowy blok dźwiękowy.
Pierwsza sesja obejmuje tzw. pasywną fazę terapii, w czasie której stosowana jest najczęściej muzyka gregoriańska i muzyka Mozarta, filtrowana w odpowiedni sposób
Na dalszych etapach terapii wymagany jest aktywny udział ucznia, np. czytanie.