Kalendarz Imprez
KALENDARZ IMPREZ NA ROK SZKOLNY 2011/2012
ZESPOŁU PLACÓWEK SZKOLNO WYCHOWAWCZO REWALIDACYJNYCH W CIESZYNIE
|
Tematyka zadań |
Cel zadania |
Forma realizacji |
Grupy uczestniczące |
Osoby odpowiedzialne |
Wrzesień |
1. Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego.
2. Bezpieczna droga do szkoły.
3. Otwarcie nowej placówki ZPSWR
4. „Sprzątanie świata”.
5. „Witamy Panią Jesień”
6. Jesteśmy odpowiedzialni – samorząd uczniowski |
- pielęgnowanie tradycji szkolnych
- wdrażanie do bezpiecznego zachowania w drodze do i ze szkoły
- promocja ZPSWR w środowisku
- rozbudzenie potrzeby dbania o czystość i porządek,
- dostrzeganie różnic między porami roku, - propagowanie wspólnej zabawy - praktyczne poznawanie przyrody w terenie
- kształtowanie samorządności i odpowiedzialności uczniów |
- udział w uroczystym apelu, rozpoczynającym nowy rok szkolny
- pogadanki z policjantem
- uroczysta akademia, występy uczniów, - poczęstunek
- sprzątanie terenu wokół szkoły
- zabawy integracyjne w terenie, gazetka, wystrój sal
- wybory samorządów klasowych i szkolnego - pogadanki w grupach klasowych, spotkanie ogólne |
Wszyscy uczniowie
- wszyscy uczniowie, internat
- wszyscy uczniowie
- uczniowie SP, GIM U, SPP
uczniowie SP um.,lekk, GIM um., SPP, internat
Wszystkie grupy klasowe, internat |
- E.Bierska, U.Łabocka, J.Janota
wszyscy nauczyciele - J.Czader, A. Legin, M. Kowalczyk, D.Kluz A.Rozenkiewicz, J.Henszel-Kloske M.Ciarka K.Sienko A.Rybka
- wychowawcy grup klasowych
I.Niemiec, S.Stasica E.Wójtowicz, M.Niedoba J.Knopek,I.Niedbał, A.Kozyra
Samorząd J.Henszel-Kloske, A.Rybka, Wychowawcy grup klasowych, A.Surma |
Październik |
1. „Jestem uczniem”
2. Dzień Edukacji Narodowej
3. Jesień w oczach dziecka – konkurs plastyczny
4.Dzień papieski
5. Dzień pisania listów
|
- przyjęcie nowych uczniów do społeczności szkolnej. - kształtowanie i pielęgnowanie uczuć koleżeństwa - integracja uczniów
- kształtowanie właściwych postaw
- wzmacnianie i rozwijanie wrażliwości estetycznej, - wychowywanie dzieci w pozytywnym duchu rywalizacji - rozwijanie inwencji twórczej
- wzmacnianie rozwoju duchowego
- kształtowanie umiejętności komunikacji |
- zabawy integracyjne, połączone z pasowaniem na ucznia
- dyskoteka
-uroczysta akademia
- konkurs plastyczny, połączony z wystawą prac
- pogadanka tematyczna na lekcjach religii
pogadanka, pisanie listów |
- uczniowie klas pierwszych i uczniowie nowi
wszyscy chętni uczniowie
- wszyscy uczniowie
- wszystkie grupy klasowe
Wszyscy uczniowie
SP um.lekk., GIM um., SPP, Internat |
M.Prottung, M.Żegnałek I.Dębska M.Holeksa
D.Gojowy J.Rajwa
U.Łabocka B.Bestwina, B.Brachaczek M.Golus A.Leśniak
wychowawcy klas J.Henszel-Kloske M.Ciarka K.Sienko A.Rybka
D.Gojowy,
M.Kowalczyk, D.Kluz, M.Holeksa, A.Wagner-Giemza |
Listopad |
1. Święto Odzyskania Niepodległości
2. Andrzejki
2.Jesienne pyszności
3. „Quiz wiedzy o zdrowiu”
4. Spotkanie z piosenką |
- przybliżenie historii Polski
- zapoznanie z tradycjami i obrzędami ludowymi - integracja uczniów
- rozwijanie zainteresowań kulinarnych, - kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności, - kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych,
- utrwalenie nabytej wiedzy o zdrowiu i czynnikach go warunkujących
- kształtowanie wrażliwości artystycznej
|
-montaż słowno-muzyczny
-zabawa andrzejkowa, połączona z wróżbami i konkursem tańca,
-zorganizowanie warsztatów kulinarnych
- konkurs, połączony z nagrodami
- wspólne śpiewanie |
-wszyscy uczniowie
- uczniowie wszystkich klas, internat
- uczniowie klas IV-VI, SPP, internat
- uczniowie SP, SPP
- uczniowie SP, GIM, SPP |
G.Gawlas, J.Boruta B.Brachaczek
M.Żegnałek, B.Łagosz, I.Niedbał U.Łabocka, D.Kluz Samorząd Uczniowski, A.Kozyra
- I. Niemiec, E.Wójtowicz, K.Trombik, K.Sienko
U. Łabocka, M.Kowalczyk
M. Golus, Czader, J.Rajwa,
|
Grudzień |
1. Mikołajki
2.Święta Bożego Narodzenia
3. Międzynarodowy Dzień Niepełnosprawnych |
- zachęcanie dzieci do kultywowania tradycji - wprowadzenie dzieci w świąteczny nastrój - wzmocnienie więzi koleżeńskich poprzez wspólną zabawę
- kultywowanie tradycji, uwrażliwienie na piękno i estetykę, integracja klas, zachęcanie do działania, rozwijanie ekspresji twórczej dzieci.
- kształtowanie postaw społecznych |
- spotkanie z Mikołajem, połączone z zabawami kołowymi i konkursami - obdarowywanie uczniów słodyczami.
- udział w szkolnej wigilijce, zaprezentowanie programu artystycznego - konkurs plastyczny – najładniejsza kartka świąteczna - konkurs w śpiewaniu kolęd - wyjście na jasełka do zaprzyjaźnionego przedszkola
gazetka, spotkanie z gośćmi: Rokicki, Gryżboń |
- wszyscy uczniowie
- wszyscy uczniowie
- wszyscy uczniowie |
- D.Kluz - I.Dębska - B.Widera-Brzóska - R.Górnik
- wychowawcy nauczyciele, zespół: U. Łabocka D. Kluz A.Surma, K.Trombik, J.Cinal, M. Golus, M. Niedoba. J.Henszel-Kloske M.Ciarka K.Sienko A.Rybka
Nauczyciele w-f
|
Styczeń |
Zabawa karnawałowa
Dzień Babci i Dziadka
Bezpieczna zima
|
- integracja społeczności szkolnej - pokazanie różnych możliwości wspólnych zabaw. - kulturalne zachowanie się w trakcie zabaw przy muzyce. - stwarzanie atmosfery radości, zadowolenia ze wspólnych zabaw
- rozbudzanie szacunku do osób starszych
- kształtowanie postaw bezpiecznego zachowania |
- zorganizowanie zabawy karnawałowej
- przygotowanie programu artystycznego oraz poczęstunku dla babci i dziadka - wręczenie upominków
- apel, quiz
|
-uczniowie klas SP, GIM um.,SPP, internat
- uczniowie SP, SPP, GIM
- wszyscy uczniowie |
I.Niemiec, S. Stasica, B.Łagosz E.Wójtowicz, D.Kluz, I.Niedbał, G.Jurecki, M.Biernatek
A.Kwolek, J.Boruta, E.Adamczyk - wychowawcy klas SP
nauczyciele w-f |
Luty |
1.„Słodkości z zimowej księgi Łasucha”
2.Dzień Pizzy
2. Walentynkowe życzenia
3. Mistrz pięknego czytania |
- kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych - kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności - rozwijanie zainteresowań kulinarnych
- kształtowanie postaw społecznych, - umiejętność redagowania życzeń
- wyrabianie i pielęgnowanie umiejętności czytania |
- zorganizowanie warsztatów kulinarnych
- poczta walentynkowa,
- eliminacje, konkurs, prezentacja |
Uczniowie SP, SPP, internat
Wszyscy uczniowie
Uczniowie SP, GIM um., lekk., (chętni) |
- M. Niedoba, S.Stasica, - M.Biernatek, K.Trombik, A.Surma
Samorząd uczniowski
A.Leśniak, J.Knopek, A.Wagner-Giemza, J.Boruta |
Marzec |
1. Witamy wiosnę na zielono –Dzień Odkrywania Talentów
2. Dzień Kobiet
3. Dzień Świętego Patryka
|
- wzbudzanie poczucia piękna otaczającej nas przyrody - integracja społeczności szkolnej - dostrzeganie różnic między porami roku,
- kształtowanie właściwych postaw społecznych
- zapoznanie z tradycją, legenda i historią
|
- zabawy integracyjne, połączone z przywitaniem P. Wiosny - konkursy: muzyczne, plastyczne, przedmiotowe i sportowe
- warsztaty dla dziewczyn, zajęcia sportowe dla chłopców, pokaz mody damskiej w męskim wykonaniu
- projekt realizowany na każdym przedmiocie
|
- wszyscy uczniowie
SP lekk, GIM, SPP, ZSZ
- SP GIM lekk. SPP, ZSZ |
Wszyscy nauczyciele M. Żegnałek, M. Prottung, I.Dębska, B.Bestwina, A.Wożniak, M.Golus, J.Czader, D.Gojowy
nauczyciele w-f M.Ciarka, J.Henszel-Kloske, A. Rybka
B.Bestwina + nauczyciele przedmiotowi |
Kwiecień |
1. Wielkanoc
2.„Wiosenne smaki”
3. Dzień Ziemi |
- kultywowanie tradycji, zwyczajów
- kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych - kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności - rozwijanie zainteresowań kulinarnych
- kształtowanie i promowanie postaw ekologicznych |
- zorganizowanie „Dnia jajka”, połączonego z zabawami integracyjnymi, plastycznymi oraz kulinarnymi, kiermasz, śniadanie wielkanocne w internacie
- zorganizowanie warsztatów kulinarnych
- konkurs plastyczny, wystawa prac, konkurs wiedzy ekologicznej, warsztaty ekologiczne
|
Wszyscy uczniowie , internat
Uczniowie SP, SPP
- wszyscy uczniowie |
-wychowacy klas, S.Stasica , E.Wójtowicz, A.Surma, M.Stodolska A.Rozenkiewicz Wychowawcy internatu
I. Niemiec, M.Niedoba, Biernatek, M.Stodolska
I.Dębska, R.Palica, Żegnałek, K.Sienko, M.Ciarka, J.Henszel-Kloske |
Maj |
1. Znam historię Polski symbole narodowe
2. Dzień Mamy
3. Dzień Otwarty
4. Dzień Rodziny – Piknik Szkolny |
- zapoznanie z historią Polski
- kształcenie postawy społecznej, umiejętności prezentowania siebie - rozbudzanie szacunku dla rodziców
- promocja placówki, integracja ze środowiskiem lokalnym
- integracja uczniów, rodziców -stwarzanie atmosfery radości, zadowolenia ze wspólnych zabaw
|
- gazetka tematyczna , pogadanka przedmiotowa, zajęcia plastyczne i muzyczne, śpiewanie hymnu
- przygotowanie programu artystycznego oraz poczęstunku dla mam - wręczenie upominków
- spotkania, warsztaty, prezentacja
- przyłączenie się do pikniku szkolnego
|
Wszyscy uczniowie
- uczniowie SP,GIM,SPP
uczniowie, goście
- wszyscy uczniowie |
G.Gawlas Wszyscy nauczyciele
Wszyscy wychowawcy grup klasowych
A. Kozieł, E.Bierska, G.Kłosowski, A.Rozenkiewicz, J.Henszel-Kloske M.Ciarka K.Sienko Rybka
- wszyscy nauczyciele, wychowawcy (zespół powołany)
|
Czerwiec |
Dzień Dziecka – na wesoło
Wycieczki klasowe
|
- integracja społeczności szkolnej i lokalnej - wdrażanie do wesołej zabawy i „zdrowej” rywalizacji,
- poznawanie środowiska przyrodniczego, - upowszechnianie zasad ochrony środowiska naturalnego - poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. |
- wyjazd do Puńcowa wspólne świętowanie ze strażakami - zabawy i gry ruchowe, zawody sportowe
- zorganizowanie klasowych wycieczek, dostosowanych do możliwości uczniów |
- uczniowie SP, GIM um, SPP
- uczniowie grup klasowych |
- U. Łabocka, D. Kluz, M.Holeksa, M.Adamczyk, E.Adamczyk, B.Brachaczek Nauczyciele w-f
- wychowawcy klas |
KALENDARZ IMPREZ NA ROK SZKOLNY 2010/2011
|
Tematyka zadań
|
Cel zadania
|
Forma realizacji
|
Wrzesień
|
1. Rozpoczęcie roku szkolnego.
2. „Sprzątanie świata”.
3. „Żegnamy lato-witamy jesień”. |
- pielęgnowanie tradycji,
- rozbudzenie potrzeby dbania o czystość i porządek, - obcowanie z przyrodą,
- dostrzeganie różnic między porami roku,
- zachęcanie do wspólnej i zgodnej zabawy, |
- udział w uroczystym apelu, rozpoczynającym nowy rok szkolny, - sprzątanie terenu wokół szkoły,
- wyjście na camping „Olza”, zabawy integracyjne w terenie,
|
Październik
|
1. „Zabawy na dobry początek”
2. Jesienne smaki |
- kształtowanie i pielęgnowanie uczuć koleżeństwa,
- integracja uczniów,
- wdrażanie do wesołej zabawy i „zdrowej” rywalizacji, - kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych,
- kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności,
- rozwijanie zainteresowań kulinarnych, |
- zabawy integracyjne, przygotowane dla wszystkich uczniów, połączone z pasowaniem na ucznia
- zorganizowanie warsztatów kulinarnych |
Listopad
|
1. Andrzejki
2. Zabawy z Klanzą |
- zapoznanie z tradycjami i obrzędami ludowymi,
- integracja uczniów, - integracja uczniów
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy |
- zabawa andrzejkowa, połączona z wróżbami i konkursem tańca, - wyjście do przedszkoli w celu wystawienia przedstawienia, przygotowanego w oparciu o zabawy Klanzy,
|
Grudzień
|
1. Mikołajki
2. Święta Bożego Narodzenia |
- integracja uczniów
- pielęgnowanie tradycji - kultywowanie tradycji, uwrażliwienie na piękno i estetykę, integracja klas, zachęcanie do działania, rozwijanie ekspresji twórczej dzieci.
|
- spotkanie z Mikołajem, połączone z zabawami kołowymi i konkursami
- obdarowywanie uczniów słodyczami. - udział w szkolnej wigilijce, zaprezentowanie programu artystycznego
- konkurs plastyczny – najładniejsza ozdoba choinkowa
- konkurs w śpiewaniu kolęd
- wyjście na jasełka do zaprzyjaźnionego przedszkola |
Styczeń
|
1. Bal karnawałowy
2. Dzień Babci i Dziadka |
- integracja społeczności szkolnej
- rozbudzanie szacunku do osób starszych |
- zorganizowanie balu przebierańców - przygotowanie programu artystycznego oraz poczęstunku dla babci i dziadka
- wręczenie upominków |
Luty
|
1. „Dbam o swoje zdrowie”
2. „Ciepłe przekąski na zimowe dni” |
- wdrażanie do dbałości o higienę
- przezwyciężanie strachu przed lekarzem
- kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych
- kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności
- rozwijanie zainteresowań kulinarnych |
- spotkanie z przedstawicielem służby zdrowia
- zorganizowanie warsztatów kulinarnych |
Marzec
|
1. Witamy Wiosnę
|
- wzbudzanie poczucia piękna otaczającej nas przyrody
- integracja społeczności szkolnej |
- zabawy integracyjne, połączone z przywitaniem P. Wiosny
- zorganizowanie konkursu na najładniejszą wiosenną dekorację sali |
Kwiecień
|
1. Wielkanoc
2. „Wiosenne witaminki”
|
- kultywowanie tradycji, zwyczajów - kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych
- kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności
- rozwijanie zainteresowań kulinarnych |
- przeprowadzenie konkursu na najładniejszą dekorację świąteczną stołu
- zorganizowanie warsztatów kulinarnych |
Maj
|
1. Dzień Rodziny
2. „Cieszyn moje miasto” |
- kształcenie postawy społecznej, umiejętności prezentowania siebie
- rozbudzanie szacunku dla rodziców - zapoznanie z zabytkami miasta oraz ciekawostkami przyrodniczymi
|
- przyłączenie się do szkolnego pikniku
- spacer dydaktyczny po mieście |
Czerwiec
|
1. Dzień Dziecka – na wesoło i sportowo
2. „Latem - coś dla zdrowia i ochłody” |
- integracja społeczności szkolnej,
- wdrażanie do wesołej zabawy i „zdrowej” rywalizacji,
- wzmacnianie sytemu wartości - kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych
- kształtowanie umiejętności samoobsługi i samodzielności
- rozwijanie zainteresowań kulinarnych |
- „Dzieci Świata” gry i zabawy zorganizowane na terenie szkoły lub poza w zależności od pogody
- zorganizowanie warsztatów kulinarnych |
KALENDARZ IMPREZ NA ROK SZKOLNY 2009/2010
DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU
UMIARKOWANYM I ZNACZNYM
Miesiąc
|
Tematyka zadań
|
Cel zadania
|
Forma realizacji
|
Wrzesień
|
|
- Pielęgnowanie tradycji
- Rozbudzenie potrzeby dbania o czystość
i porządek
- Obcowanie z przyrodą
|
- udział w uroczystym apelu, rozpoczynającym nowy rok szkolny
- sprzątanie terenu wokół szkoły
- wyjście na camping „Olza”, zabawy integracyjne w terenie
|
Październik
|
1. „Jestem uczniem”
2. Jesień w szkole
|
- kształtowanie i pielęgnowanie uczuć koleżeństwa
- integracja uczniów
- wdrażanie do wesołej zabawy i „zdrowej” rywalizacji
- znajomość pracowników szkoły
- rozbudzenie potrzeby dbania o estetykę klas i szkoły,
|
- zabawy integracyjne, przygotowane dla wszystkich uczniów
- wystawa prac jesiennych
|
Listopad
|
1. Andrzejki
|
- zapoznanie z tradycjami i obrzędami ludowymi.
- integracja uczniów
|
- zabawa andrzejkowa, połączona z wróżbami i konkursem tańca
|
Grudzień
|
1. Mikołajki
|
- integracja uczniów
- pielęgnowanie tradycji
|
- spotkanie z Mikołajem, połączone z zabawami kołowymi i konkursami
- obdarowywanie uczniów słodyczami.
|
2. Święta Bożego Narodzenia
|
- kultywowanie tradycji, uwrażliwienie na piękno i estetykę, integracja klas, zachęcanie do działania, rozwijanie ekspresji twórczej dzieci.
|
- udział w szkolnej wigilijce, zaprezentowanie programu artystycznego
- wystawa kartek Bożonarodzeniowych
- wspólne kolędowanie
- wyjście na jasełka do zaprzyjaźnionej placówki
|
|
Styczeń
|
1. Bal karnawałowy
|
- integracja społeczności szkolnej
|
- zorganizowanie balu przebierańców
|
2.Dzień Babci i Dziadka
|
- rozbudzanie szacunku do osób starszych
|
- przygotowanie programu artystycznego oraz poczęstunku dla babci i dziadka
- wręczenie upominków
|
|
3. „Dbam o swoje zdrowie”
|
- przezwyciężanie strachu przed lekarzem
- wdrażanie do dbałości o higienę
|
- spotkanie z przedstawicielem służby zdrowia
|
|
Luty
|
1.„Świat bajek”
2. Zimowe zabawy
|
- zachęcanie dzieci do słuchania bajek
- zachęcanie do zimowych zabaw
|
- oglądanie przedstawień, przygotowanych przez nauczycieli
- zorganizowanie kuligu
|
Marzec
|
1.Witamy Wiosnę
|
- wzbudzanie poczucia piękna otaczającej nas przyrody
- ntegracja społeczności szkolnej
|
- zabawy integracyjne, połączone z przywitaniem
- P. Wiosny
- zorganizowanie konkursu na najładniejszą wiosenną dekorację sali
|
2. „Dzieci świata”
|
- zapoznanie z różnymi narodowościami, kolorem skóry
- wdrażanie do tolerancji
|
- zabawy integracyjne zorganizowane dla wszystkich uczniów
|
|
Kwiecień
|
1. Wielkanoc
|
- kultywowanie tradycji, zwyczajów
|
- zorganizowanie śniadania wielkanocnego
- przeprowadzenie konkursu na najładniejszą dekorację świąteczną stołu
|
Maj
|
1. Dzień Rodziny
|
- kształcenie postawy społecznej, umiejętności prezentowania siebie
- rozbudzanie szacunku dla rodziców
|
- przyłączenie się do szkolnego pikniku
|
Czerwiec
|
1.Dzień Dziecka
2.Wycieczka
|
- integracja społeczności szkolnej,
-wdrażanie do wesołej zabawy i „zdrowej” rywalizacji
- obcowanie z przyrodą
|
- gry i zabawy zorganizowane na terenie szkoły lub poza / w zależności od pogody /
- „Chata chlebowa” w Górkach Wielkich
|